2012. július 23., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Csombordi Tünde

Névjegy: Csombordi Tünde

Kedvenc szín: mindig más, amivel dolgozom


Kedvenc foltvarró technika: gyorstechnikák, illetve most a scrap/maradékok felhasználásának lehetőségei


Kedvenc város: Barcelona


Kedvenc film: Büszkeség és balítélet


Kedvenc könyv: Thomas Mann: József és testvérei


Mesélj magadról! 

Budapesten élek családommal: támogató férjemmel és három gyermekemmel (17,14,11). Eredeti végzettségem matematika-kémia szakos tanár. A gyerekek születése előtt tanárként dolgoztam, de jelenleg könyveléssel foglalkozom és Extra Lesson tanár képzésre járok. 

Mióta alkotsz? 

Azon szerencsések közé tartozom, akinek az általános iskolai  technika tanára fontosabbnak tartotta, hogy a lányok megismerkedjenek a varrás alapjaival, mint a szegecseléssel. Így az első kispárnahuzatot és kötényt nyolcadikos koromban varrtam. Középiskolásként magamnak varrtam ruháimat, kabátjaimat, táskáimat. A főiskola és egyetem alatt a varrást a kötés ,horgolás és egyéb kézműves technikák váltották fel. Mikor megszületett a lányom, varrtam egy ágytakarót, amit egy Lakáskultúra újságban láttam. Persze akkor még fogalmam se volt a foltvarrásról. Az első közvetlen találkozásom foltmunkákkal 1996-ban volt, amikor Újpesten volt egy kiállítás. Egyik ámulatból a másikba estem, és rögtön éreztem, hogy ez az, amit szeretnék csinálni. Jelentkeztem rögtön egy tanfolyamra, amit Ercsényi Judit és Papp Erika vezetett. A tanfolyam elvégzése után  a Spulni kör tagja lettem, egyben 1997 óta CÉH tag vagyok. A gyerekek születése és a költözések miatt kimaradtam ebből a csoportból, de ezen időszak alatt is rendszeresen jártam a Céh által szervezett tanfolyamokra. Rövidebb próbálkozásaim voltak, de igazán az utóbbi 2 évben tudok ismét aktívan részt venni csoportmunkában. Jelenleg a pestlőrinci Foltomiglan csoport tagja vagyok.


Kérlek, mutasd be egy kedvenc munkádat!
Az elmúlt évben indított Titkos medalion. Nagyon tetszett, hogy a feladványban voltak megkötések, feladatok, ugyanakkor nagy szabadságot is kaptunk a blokkok, színek kiválasztásakor. 

Másik kedvencem egy amerikai oldalon indított, szintén titkos játék eredménye, aminek a neve Orca Bay . (Tervezte Bonnie  K. Hunter). Ez a dupla ágytakaró valóban maradékokból, valamint az évek óta a textiles láda mélyén lapuló,  "megvettem, mert akkor még láttam benne valamit" anyagokból készült.



Mivel töltöd a szabadidődet? A foltvarrás mellett Waldorf babákat varrok és sportolok.

Hogyan képzeled a jövőd 10 év múlva? Remélem, továbbra is aktív foltvarró és babakészítő leszek. 

Azért vagyok CÉH tag, mert jó valahova tartozni, része lenni egy egésznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...