2012. szeptember 24., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Gulyás Andrea



Névjegy: 
Hivatalosan Gulyás Imréné vagyok, foltvarróként Gulyás Andrea, de a lánykori nevemről is sokan ismernek, mint Beszédes Andrea.
Herenden élek a családommal és a Veszprémi Foltvirágok csoport tagja vagyok.

Kedvenc szín:
A kék, vágtam rá addig, amíg a foltvarrásban nem mélyültem el igazán. Szinesebbek kezdtek lenni a munkáim és az általam eddig „nem szeretem színekhez” is már hozzányúlok bátrabban.

Vidéki élet kékben

Kedvenc foltvarró technika:
Kedvenc technikám, mindig a legújabban tanult technika foglalkoztat. Mivel nem szeretek sorozatban varrni, így általában egyszer varrok meg minden új technikát, ezért is válok meg nehezen a varrományaimtól.
A tradicionális technikákat nagyon szeretem, a country-hangulatú alkotások nagyon tetszenek, de nagyon szeretek applikálni is. Mostanában egyre többet varrok kézzel is. A munkáimat szinte mindig kézzel tűzöm.

Kedvenc város:
Nagyon szeretem Pécset, Szegedet, de mivel életemből a nagyobb felét már itt Herenden töltöttem el, a rengeteg emlék miatt a centrum az életemben már mindig Herend lesz.

Kedvenc film/könyv:
Jane Austen műveiből készül filmeket, könyveket nagyon szeretem.

Könyvek:
Kettőt emelnék ki, nagy kedvencem a Bonnie Poitras Tucker: A csend hangjai könyve  nagyon sok tanácsot adott nekem az élethez,
és  Wass Albert: Elvész a nyom című könyvet is szinte elsőnek ajánlom, azoknak, akik megkérdezik tőlem, hogy mit is olvassanak.

Mesélj magadról!
Férjnél vagyok, ő hozott ide engem Herendre és élünk együtt már 26 éve. A legnagyobb támogatóm, kritikusom.
2 gyermekünk van, Gáborom már egyetemista, Julcsim még a gimnázium padjait koptatja. Az ő véleményük is sokat számít nekem.
A Veszprémi Foltvirágok csoport tagja vagyok, ahol igyekszem sokat tanulni és a máshol szerezett tudásomat többieknek átadni.
 A motivációm tulajdonképpen (és ez most megmagyarázza, hogy miért is egyet varrok mindenből) saját kikapcsolódásomra, szórakozásomra varrok. A blogom címe is ezt tükrözi  A jó kikapcsolódás titka, a foltvarrás”  , és akkor itt elárultam egy másik szenvedélyemet is az internetet. Az internetet, ami ide hozza Herendre nekem a világot. Bár most éppen kicsit hanyagoltam, mert a munkám most kicsit több volt az utóbbi hónapokban.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Kis koromban nagymamám tanítgatott a színek harmóniájára festésre, varrogatásra, aki textil iparművészként a nagypapámmal templomot is járt festeni. Nagyon büszke vagyok rájuk, a Szegedi Dóm belső díszítése, pl. az ő kezük munkáját is őrzi. Hálás vagyok nekik, mert kicsit örökölhettem a Beszédes család kézügyességéből is, amit itt kamatoztathatok.
Budapesten végeztem a néhai Kulichban, a most Jelky András Ruhaipari Szakközépiskolában. Tehát a varrás az életemben igen régi társ.
 A foltvarrással kb. 7 éve kezdtem el foglalkozni egy nagyon kedves foltvarró barátnőm segítségével, ő Koloszár Andrásné Ica, aki egyengette segítette első öltéseimet, és a mai napig bármikor fordulhatok hozzá tanácsért, véleményért. Mai divatos szóval élve, ő az én mentorom, köszönöm neki!
2007-ben lettem tagja a Foltvirágoknak. Azóta több táborban is voltam, rendszeresen elmegyek közös varrásokra is. Azt hiszem, írhatom egy életforma a foltvarrás. Pályázatokon is részt vettem már a barátnőimmel, akiket szintén a foltvarrásnak köszönhetek.  

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Több kedvencem van, mert szinte mindegyik itthon van, de a munkáim közül a férjem kedvencét mutatnám meg, a Levenduláimat
Ez a képem nekem egy életérzést tükröz, mert szeretnék ilyen nyugalomban békésen élni, erre törekszem.
Ennél a munkámnál kezdtem a gyöngyözést, és a kézi hímzést díszítésként többet használni. Itt próbáltam ki először a textil-dekupázst, hiszen a képen szereplő blokkok többsége szalvéta gyűjteményemből való.


Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Jógázom és pilatesre járok, ez a másik olyan két alkalom, amit nem szoktam kihagyni. Szeretek színházba, koncertre járni.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
10 évvel öregebben, de remélem 10 kilóval könnyebben. Ez jutott először eszembe, de a viccet félre téve igazán nincsenek elérhetetlen vágyaim, inkább a gyerekeimnek szeretnék nyugodt életet és remélem lesz nekik is egy olyan jó stressz-levezető hobbijuk, ami annyi örömöt ad nekik is, mint nekem a foltvarrás.

Azért vagyok céhtag, mert….
2008 óta vagyok céhtag , valahogy ez természetes volt, hogy amikor komolyabban kezdtem el foglalkozni a foltvarrással, hogy tag leszek. Egy fajta összetartozást jelent ez nekem is. Rendszeresen részt szoktam venni a Céh által szervezett rendezvényeken, ahol a tanuláson kívül, remek alkalom adódik az itt szerzett barátokkal való találkozásra is.


19 megjegyzés:

  1. Drága Andi!
    Szívből gratulálok,gyönyörűek a munkáid, Te valóban egy gyöngyszem vagy!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszenek a munkáid, gratulálok! És végre kiderült, hogy mit jelent a Beszand :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönöm! :) <3

    VálaszTörlés
  4. Jó nézegetni a blogodat és itt is örömmel olvastam Rólad!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépeket alkottál.
    Jó volt olvasni Rólad:)

    VálaszTörlés
  6. Szép dolgokat varrtál!
    Jó volt kicsit olvasni Rólad:)

    VálaszTörlés
  7. Andika Gratulálok! Örülök, hogy az ismerőseid között lehetek!

    VálaszTörlés
  8. Szivből gratulálokm tudom már rég,hogy apai ágról volt művészlélek a családban, a génrk nem hazudnak.Csak így tovább.Nemis tudom elképzelni sem,hogy a gábor már egyetemista a kis cserfes meg gimnazista.Brigitta ötvö lettKreativ alkotó/ de még nincs állása, Niki unokám most végzett Győrben kontroller szakon, neki több kilátása van .Pestre akarnak mindketten a szakmájukban elhelyezkedni, így megoszlik az albérlet és egyéb kiadás.Izgulok értük nagyon Niki holnap megy vissza a 2.megbeszélésre.Majd meglátod ezek után,hogy milxyen igaz a közmondás "kis gyerek kis gond nagy gyerek nagy gond"Puszillak Pipi

    VálaszTörlés
  9. Hát én is csak gratulálni tudok,nagyon büszke vagyok rád, hisz egy csoportba tartozhatunk! nagyon szeretem benned azt az önzetlen segítséget,amit azonnal felajánlsz és fáradtságot nem kímélve,türelemmel és érthetően, élvezhetően magyarázol, beleadva minden tapasztalatodat, adod át tudásodat szeretettel, tisztelettel.Köszi és millió puszi, ölelés a tegnapi napért is.(már jó a telefonom)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó a cikk! gratulálok és büszke vagyok rád!öröm ilyen csoporttársakkal együtt lenni!Azt szeretm benned, hogy olyan önzetlen szeretettel , türelemmel, érthető és élvezhető magyarázattal nyújtasz segítséget!ritka kincs!millió puszi és ölelés a tegnapiért is!

    VálaszTörlés
  11. Gratuláok és büszke vagyok rád, hisz egy csoportba tartozunk! imádom, hogy ilyen önzetlen szeretettel,türelemmel, érthetően és élvezhetően osztod meg tudásod és tapasztalatod mindenkivel. Ritka kincs! millió puszi és ölelés a tegnapi napért is!!

    VálaszTörlés
  12. Gratuláok és büszke vagyok rád, hisz egy csoportba tartozunk! imádom, hogy ilyen önzetlen szeretettel,türelemmel, érthetően és élvezhetően osztod meg tudásod és tapasztalatod mindenkivel. Ritka kincs! millió puszi és ölelés a tegnapi napért is!!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Andi!
    Örülök, hogy még közelebbről megismerhettelek.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Andi! Örülök, hogy a cikkből még közelebbről megismerhettelek.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépeket írtatok rólam, zavarba is jöttem. Köszönöm a kedves szavaitokat, ölelek én is szeretettel benneteket! Mindenkivel tudok remélem hamarosan találkozni, ha máshol nem a Határtalanulon!

    VálaszTörlés
  16. Hisszük (akárcsak Te), vagy nem hisszük (lehetek én is) létezik sorsszerűség. Mi találkoztunk. És ebben nem kételkedhet az elsősorban a tényeket kedvelő ember sem (mint én). Gondolkodhatunk magunkról két lépéssel a föld felett (mint olykor Te), és e sárgolyóhoz ragadva (mint általában én) - de nyomot hagytunk, hagyunk egymásban. És ezt már senki nem veheti el tőlünk. Én ezt kaptam Tőled.
    Úgy is tudod, hogy ki írta, csak a Többieknek írom alá: Évi

    VálaszTörlés
  17. Andikám! Nagyon örülök, h rátaláltam erre a cikkre. Igen, ilyen vagy te. Csak mondod, mondod és mindig tudsz újat, praktikusat.
    Nagyon szerencsés vagy, h hoztál a génekkel is kincset, de ezt te nap-mint nap gyarapítod. Gyönyörű munkáid vannak és mindig adsz valami meglepetést nekünk, a csoport tagjainak is.
    Sok erőt, jó egészséget a további jó időtöltéshez.
    tsók Kavics

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...