2012. április 23., hétfő

Hétfői gyöngyszem Izbékiné Cseuz Gabriella



Névjegy: Izbékiné Cseuz Gabriella

Kedvenc szín:A kék, amelyiknél nem tudjuk eldönteni, hogy kék vagy zöld

Kedvenc foltvarró technika: Flick-flack

Kedvenc város: Szeged

Kedvenc film/könyv: Ötödik elem, Családom és egyéb állata fajták. Gabriel Garcia Márquez és Ken Follett regényei.

Mesélj magadról! 
Már gyermekkorom óta szeretek valamit ügyködni, gyöngyöt fűztem, kötöttem, horgoltam, hímeztem. Nagymamám olajfestményeket festett, sokféle kézimunkában jeleskedett. Rajz-angol szakon végeztem az akkori szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán. 2009-ben Algyőn útjára indítottam az Algyői Foltvarró Kört, melynek 13 tagja van, nagyon lelkes, szorgalmas csapat. Több kiállítást tudhatunk magunk mögött.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Amikor a gyerekeim megszülettek, keresetem egy olyan lefoglaltságot, amellyel őket is és családtagjaimat is megörvendeztethetem. Sokféle kézműves technikát kipróbáltam, mire rátaláltam a foltvarrásra. Meg is maradtam ennél a remek elfoglaltságnál. Az első foltvarrott munkámat 2004-ben készítettem el.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
2011-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola igazgatónője felkért, hogy az új iskola új igazgatói irodáját tegyem otthonossá, barátságosabbá. Egy hatalmas fehér falat kellett izgalmassá tennem egy falikép személyében. Egy egyszerű mintát választottam, és inkább a színekkel játszottam. A kész fedlapot szabad gépi tűzéssel gazdagítottam. Azóta is a csodájára járnak. Szerencsés lehet, aki az igazgatói irodában járva megtekintheti a 160x200 cm-es faliképemet.
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
A szabadidőm nagyobbik része a három gyermekemé és a férjemé. Ebből csenek még magamnak horgolásra és kötésre egy kicsit.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Még mindig a varrógép mellett ülök és készítem a szebbnél szebb faliképeket, egyéb foltvarrott tárgyakat. A terv füzetemben nem gyűlnek a megvalósítatlan ötletek, hanem mind a falon lóg vagy az ágyat díszíti.

Azért vagyok céhtag, mert jó egy olyan csapathoz, csoporthoz tartozni, ahol mindenkinek egy az érdeklődési köre, a foltvarrás.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...