2012. december 10., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Földváry Györgyi



Névjegy: Földváry Györgyi – de a foltvarró világban inkább F.Gina-ként ismernek.

Kedvenc szín: szivárvány – nincs kedvenc színem, szinte mindent színt egyformán sűrűn használok, bár ahogy öregszem, egyre jobban tetszenek a pasztellek, és a rózsaszín-barna kombináció.

Kedvenc foltvarró technika: Általában gyors technikákat használok, ezekben vagyok igazán otthon és ezeket is tanítom. Örülök ha egy ismert blokkhoz, mintához ki tudok találni valami gyorsabb megoldást.

Kedvenc város: Budapest, itt születtem, és egész életemben itt éltem. Persze szeretek utazni és idegen városokat megismerni, de itt vagyok otthon.

Kedvenc film/könyv: Nagyon szeretem a fantasyt, Orson Scott Card könyveit és a történelmi krimiket, mint C.J. Sansom Matthew Shardlake sorozata. A TV-ben is a gondolkozós krimiket részesítem előnyben, a kedvencem Agatha Christie, és persze a kvízjátékok minden mennyiségben.

Mesélj magadról!
Pestlőrincen élek a párommal, nem messze a szüleimtől, akiktől még most is sok segítséget kapok. Rákoskeresztúron dolgozom egy közintézményben gazdaságisként. A Foltomiglan csoport tagja vagyok, amit több mint 10 évig vezettem.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Közel 20 évvel ezelőtt találkoztam először a foltvarrással, unokahúgom Finnországban tanult amerikai foltvarróktól, hazatérve engem is megtanított az alapokra, és elvitt egy kiállításra, ahol beleszerettem Dolányi Anna munkáiba. Később megismerkedtem Ercsényi Judittal és Szirénnel, innentől nem volt megállás, beléptem a Céhbe, megalapítottam a lőrinci csoportot és azóta is szenvedélyem a foltvarrás.

Mutasd be egy kedvenc munkádat! 
Mindig az a kedvenc, ami még csak a fejemben van. Sajnos a legtöbb képem a digitális korszak előtt készült, kevés munkáról van fotóm, és mostanában egyre kevesebb időm van a komoly elmélyülésre. Ez a munkám a két évvel ezelőtti pestlőrinci pályázatra készült.


Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
A főállásom, a varrás és oktatás mellett nem nagyon van szabadidőm, még tévénézés közben is jár a kezem. Ha a számítógép előtt ülök, akkor is a varrással foglalkozom, blogokat olvasok, vagy a Pinteresten keresgélek. Ha az időm engedi, akkor szívesen olvasok.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Remélem, nem lesz nagy változás az életemben, bár jó lenne egy kis családi házba költözni a lakótelep helyett, ahol végre lehetne egy saját műhelyem.

Azért vagyok céhtag, mert………………1995 óta vagyok Céh-tag, akkor ez volt az egyetlen lehetőség, hogy kapcsolatban legyek a többiekkel. Azóta rengeteg kedves lányt ismertem meg, barátságok köttettek, közös programjaink vannak, és jó tartozni egy ilyen közösséghez.

Köszönöm a lehetőséget a bemutatkozásra !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...