2012. december 3., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Sólyom Melinda


Névjegy:
Sólyom Melinda vagyok, nemrég töltöttem be a 47. évemet, Dunakeszin élek.

Kedvenc szín:
Narancssárga, kék, de vannak szituációk amikor más színekkel álmodom.

Kedvenc foltvarró technika:
Egyértelműen a modern foltvarrás vonz, de szeretnék precíz lenni a hagyományos technikákban is, ezért folyamatosan tanulok, próbálkozom megismerni minél többet ebből az izgalmas kézimunkából.

Kedvenc város:
A szülővárosom, Brassó. Oda kötnek az emlékek, a régi barátok, a testvérem, Anyukám. Örülök, hogy évről évre szebb lesz, az ipari jellege már nem olyan erős, hisz csődbe mentek a nagy gyárai, fejlődnek a parkjai, az állatkertje, sok a turista és bár kevesebb a magyar nemzetiségű lakos, mint 25 éve, nagy az összefogás, sok megmozdulás van, ami nagyon tetszik. Gyönyörű hegyek veszik körül és már nagyon várom, hogy végre reptere legyen, nem kellene 12 órákat utazni haza.

Kedvenc film/könyv:
Németh László: Iszony, többször elolvastam, most ismét kedvet kaptam rá…Szabó Magda: Az ajtó. Az erős, különleges hősnőket kedvelem, így a kedvenc filmjeim közé tartozik a Távol Afrikától, Egy tiszta nő, de szeretem az izgalmas filmeket is, mint A titkos ablak (Johnny Depp J), Az ötödik elem, Gattaca. Nem lehet csak egy könyvet, filmet szeretni…

Mesélj magadról:
Férjnél vagyok 22 éve, van egy 21 éves lányunk, a férjem révén egy 35 éves fiúnk, akinek köszönhetően már nagyszülők lettünk, aminek nagyon örülök. Van egy tündéri Lénánk, akinek számtalan szépséget fogok varrni, takarót, játékot, babát….A férjem türelmes, csak néha szól, hogy jó lenne leülni az étkező asztalhoz, mert hiába van varrószobám, nem tudok csöndben dolgozni, kell a Tv, mint háttérhang. Gépészmérnök a végzettségem, de az élet úgy hozta, hogy csak műszaki rajzolóként dolgoztam, kicsit tanítottam is, de soha nem dolgoztam a szakmámban. Igazából lakberendezéssel szeretnék végre foglalkozni és titkos vágyam, hogy meg lehessen élni a foltvarrásból. Ezen töröm a fejem szüntelen…

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Blankánk születése után tanultam meg géppel varrni, de gyerekkorom óta kötök, horgolok, kézimunkázom, hímezek. Anyukám gyönyörűen tud kötni, szeretett anyósomtól meg a hímzés különböző fajtáját tanultam meg, mint a karádi, richelieu, kalocsai szomorú pamukos stb. Foltot komolyan kb. 4 éve varrok, de varrtam már gyerekrajzokat egy falvédőre amikor a kislányunkra vigyáztam a homokozóban, az is pw. volt, csak nem tudtam. A szaklapokat látva döntöttem úgy, hogy komolyabban meg kellene ismernem a foltvarrást. Kacsuk Évi csoportjába járok kb. 2 éve , Ő tanított meg sok apróságra, első perctől kezdve lenyűgözött a közvetlensége, kedvessége. Tanfolyamokra nem igen jártam, a csoportunkban sokat tanultam, mindig várom az összejöveteleket.
 Mutasd be egy kedvenc munkádat:
Az első munkám, amire büszke vagyok, ez a keskeny falvédőm, mert festett, visszakoptatott anyagból készítettem, kézzel, sok hímzéssel. És ekkor jöttem rá, hogy ez az én világom.  Most állítom össze  a következő kedvencemet, az „Erdőmet”, amit nem akarok elsietni, mert sok kisebb, batikolt, hímzett darabból áll, és mivel sok hónap munkája, szeretném ha ütős lenne a végeredmény. A kézi hímzés nálam mindig az első helyen áll, jó esténként levezetésként „csinálni”.Közben modern babatakarókat is varrtam, és minden érdekel, csak tanulni, tanulni, tanulni szeretnék.
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
A pici kertemben dolgozom, néha jelmezeket varrok a helyi gimnáziumnak, a Művelődési Ház Pinceszínházának, amikkel szenvedni szoktam, mert jót szeretnék csinálni, nem összecsapottat. Újabban szeretek régi bútorokat átalakítani, és sok-sok ajándékot varrni.
 
10 év múlva jó lenne sikeres lakberendezőnek, kétszeres nagymamának lenni, szeretnék örülni a gyerekeink sikereinek, boldogságának, szeretném ha nem lenne létbizonytalanság, és tanítanám a fiatalabbaknak a foltvarrás csinját-binját. Erdélyben is népszerűsíteném, tanítanám nyáron, amikor odamenekülünk az itteni kánikula elől. Mert a hegyeim nagyon hiányoznak..

Miért vagyok céhtag?
Mert jó olyan lányokkal ismerkedni, barátkozni akiket összeköt egy ilyen szép hobbi, jó elmenni a rendezvényekre, kiállításokra, hiszen a pozitív hangulat, a jókedv nekem szárnyakat ad.
Köszönöm a lehetőséget, hogy bemutatkozhattam.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...