2012. szeptember 17., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Szilágyi Zsuzsa


Névjegy: Szilágyi Zsuzsanna

Kedvenc szín: mindig az amiből varrok, de talán a meleg színek közelebb állnak hozzám

Kedvenc foltvarró technika: most éppen a levegő applikáció

Kedvenc város: Budapest, amikor turista vagyok benne, és Párizs, és Gmunden

Kedvenc filmek: Szabó István: A napfény íze, vagy a Bakancslista, vagy a  Virágot Algernonnak, vagy az Esőember, vagy a Forest Gump, és a Holt Költők Társasága  

Kedvenc könyvek: ebből még több van:  Updike, R.Merle, vagy itthonról Fejes Endre, Moldova György, és a versek, Ady, József Attila, Radnóti  

Mesélj magadról!
Budapesten születtem, tanultam, és laktam. Egy éve Kistarcsára költöztünk, de dolgozni még bejárok a fővárosba. Amikor dolgozom, akkor vállalkozások könyvelésével foglalkozom, amikor nem dolgozom, akkor leköt a családom, a lányom, a fiam, akik már felnőttek, és a két kis unokám, akik még aktívan igénybe veszik az energiámat, és mindehhez van egy megértő párom, aki nélkül ezt mind nem is tudnám megvalósítani.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
14 éves koromban kezdtem varrni tanulni, mert apukám azt mondta; az nem baj, ha
egy lány meg tanul varrni, így egy ruhaipari szakközépiskolában érettségiztem. A szakmában sosem dolgoztam, de a gyerekeimnek és magamnak varrogattam. Az első foltvarrással készült munkát az interneten láttam meg pontosan 5 évvel ezelőtt. Gondoltam ezt én is megtudom varrni, persze nem sikerült, úgyhogy Lajos Katihoz beiratkoztam egy kezdő tanfolyamra. Amit Katitól tanultam, az meghatározta, hogy nekem lesz foltvarrós utam. Utána megismerkedtem sok foltvarróval, amiben az internetes fórum is segített.  Először Mándrik Nóra utána Lázár Éva, akikkel együtt a mai napig is tagjai és alapítói vagyunk a budapesti Foltlelkes Csoportnak. Amit eddig elértem a foltvarrásban, ahhoz Polyák Ildikó tanítása és barátsága nélkül bizonyára nem jutottam volna el. Hozzám a modern quiltek állnak közelebb, bár varrtam már néhány tradicionális képet is. Leginkább faliképeket varrok, néha egy-egy takarót a családnak. Előfordult már, hogy tanítottam is a quilt készítést, és ezt is szívesen és örömmel tettem, és teszem, ha hívnak.

Mutasd be egy kedvenc munkádat! 
A már említett levegő applikációval készült a gröbenzelli „ kertek”  kiállításra 2011.decemberben. Szabó Magda Abigél című regénye adta az inspirációt.
Címe:  A Matula kertje


De nagy kedvencem még a Levélvarázs, amit még 2009-ben a székesfehérvári országos kiállításra varrtam a technika: tessellation. ( Ez  az alkotásom a közönségnek is tetszett sok-sok szavazatot kaptam)


Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?

Nekem a varrás a szabadidő, bár mostanában sokat vagyok a kertben és megpróbálom életben tartani a növényeket, virágokat, és a füvet. Szeretek utazni itthon és külföldön, olvasok, filmet nézek.


Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Remélem, hogy már sokkal hamarabb is, nyugdíjas leszek, és lesz még több unokám, és rengeteg időm lesz varrni, és a családom még akkor is támogatni fog ebben.

Azért vagyok céhtag,(-mert amikor beléptem 2007-ben olcsóbban vehettem meg  BZS-nél a varrógépemet, na jó ez vicc volt,-) azért mert olyan közösségnek lehetek a tagja, ahol a politika nincs jelen, mégis ugyanazt szeretjük és egy dologban mindannyian egyetértünk VARRNI JÓ. Vannak nagyon jó közös programok és örülök, hogy nemcsak a magyar, de a külföldi foltvarrás megismeréséhez is segítséget kapunk.

Köszönöm, hogy hétfői gyöngyszem lehettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...