2012. szeptember 10., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Pásztor Piroska



Névjegy: Pásztor Zoltánné, Borus Piroska, Pásztor Piroska

Kedvenc szín: Nagyon kedvelem a zöld árnyalatait, a barnákat, narancsot.

Kedvenc foltvarró technika: Elsősorban a modern munkákat szeretem, saját festett anyagokból.
Szeretek magamtól kitalálni olyan technikát amilyen még nem volt.

Kedvenc város: Eger. Itt jártam Főiskolára, sok szép emlék köt oda. Nagyon szeretem Monort is ahol lakom.

Kedvenc film/könyv: Zongoralecke. Kedvenc könyvem a Munkácsi életéről szóló Nap szerelmese és az Arany ecset.

Mesélj magadról!                         
Monoron élek a férjemmel és a fiammal. A lányom már elköltözött Budapestre. Februárban mentem nyugdíjba. Biológia-rajz szakos tanár voltam 37 évig. Nagyon szerettem a hivatásomat. Sok művész útját egyengettem. Furcsa volt, hogy nem kell már iskolába menni, de így több időm van varrni. Imádom a foltvarrást! Szerintem a legjobb időtöltés a világon. Sokáig a Spulni tagja voltam. Jelenleg, a Modern Műhelyben varrok.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás? 
Talán még óvodás voltam amikor édesanyám varrógépéhez ültem. Ő varrónő volt. Az alapokat Tőle lestem el. Régebben sokat varrtam a családomnak. A foltvarrást először én is a Burda alapján próbáltam úgy 15-éve. De az első igazi munkámat Dolányi Anna lepkés könyvében látott bargelló kép inspirálta.

Mutasd be egy kedvenc munkádat! 
A távolodás című munkám az egyik kedvencem. Ezt a képet  a csoportunk első kiállítási anyagához készítettem, amelynek a témája a kapcsolatok. Sok időt töltöttem az elkészítésével, az ujjam is sokszor kilyukadt míg elkészült, de úgy érzem megérte.


Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Nagyon szeretek utazni, zenét hallgatni, imádok tanítani, de természetesen itthon a házimunka is rám vár.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Nagyon szeretném megélni, hogy legyen unokám és sok időt tölthessek vele. Szeretnék továbbra is alkotni, hiszen rengeteg szép anyagom várja a sorát.

Azért vagyok céhtag, mert… olyan emberek között lehetek akikkel hasonló az érdeklődésem. Nagyon sok helyre eljutottam a munkáimmal, és a kiállításokon mások munkáit is megnézhetem.amiből sokat lehet tanulni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...