2012. szeptember 3., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Oláhné Szente Györgyi


                                                                                                                                                                                                              Névjegy: Oláhné Szente Györgyi

Kedvenc szín: Könnyebben meg tudom mondani, hogy melyiket kedvelem legkevésbé, ez a lila és a rózsaszínek harsányabb árnyalatai, valójában a terrakotta szín áll hozzám a legközelebb

Kedvenc foltvarró technika: a shadow-trapunto és a nálunk passziánsz néven ismert technika

Kedvenc város: Kecskemét, mert hogyan szerethetnék egy másik várost, ahol nem is élek?

Kedvenc film: Napsütötte Toscana

Kedvenc könyv: A Funtinelli boszorkány

Mesélj magadról!
Budapesten születtem, de már több mint 20 éve Kecskeméten élek. Két egyetemista gyermekem van, egy 22 éves fiú és egy 21 éves leány. Amíg a gyereke kicsik voltak vállalkozóként dolgoztam, főként a kötetlen munkaidő miatt. Amióta önállóbbak, azóta alkalmazottként dolgozom egy kisvállalkozásban, ahol nagyon jól érzem magam. Munkaidő után, amikor csak tehetem, s időm engedi, varrok. Szívesen tanítom is a foltvarrást, örömmel megyek, ha felkérnek, s külön öröm számomra, ha viszontlátom találkozókon, táborokban az általam tanított technikák „eredményeit”.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
A varrás szeretetét a nagymamám örökítette rám, tőle tanultam meg az igényességet, a pontosságot, sok apró fogást.
A legelső könyvet a foltvarrásról akkor láttam, amikor a kislányom még babakocsiban fekvő kisbaba volt. A mai napig sajnálom, hogy hagytam magam lebeszélni a megvásárlásáról, bár két pici gyermek mellett, ma már belátom, nem sok időm lett volna varrni.
 Kolléganőimtől hallottam aztán ismét a foltvarrásról, ők akkor már tagjai voltak a városunkban működő Napraforgó Foltvarró körnek. Akkortájt – 1998 körül - évente, augusztusban tartottak ún. alapozó tanfolyamot, ahova háromszor is beiratkoztam, mire sikerült is eljutnom a családi elfoglaltságok miatt.
2006-ban jutottam el az első foltvarró táborba Karcagra, ahova azóta is minden évben lelkesen járok. Ezen kívül évente 3-4 táborba, hétvégi közös varrásra is ellátogattok, itt gyűjtöm össze a foltvarráshoz szükséges ismereteket, ismerem meg a legújabb technikákat.
Ezek után már tudom, hogy hozzám a tradicionálisnak mondható technikák állnák közelebb hozzám, a geometrikusan tervezhetőek, a precíz varrást igénylőek. A modern quilteket nagyon csodálom, de ezek megalkotására nem érzek magamban elég bátorságot, kreativitást.


Mutasd be kedvenc munkáidat!
Ágytakarókat és táskákat varrok leginkább, szeretem, hogy van használati értékük. A kedvenc munkám egy olyan ágytakaró, melynek mintáját több inspiráció alapján terveztem, s nem „csak”szolgaian lemásoltam valamelyik folyóiratból. Örömmel láttam később egy foltvarró-társunk blogjában, hogy ő is elkészítette, miután látta ezt az egyik kecskeméti kiállításunkon.




Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Nagyon fontos része életemnek a sport, ezért gyakran futok, s ha tehetem hétvégenként túrázok.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Nagyon szeretnék még többet foglalkozni a foltvarrással, akár önálló vállalkozás keretében is. Addigra talán már unokáim is lesznek akiknek varrhatok végre gyermekeknek való apróságokat, babákat is.

Azért vagyok céhtag, mert szeretek egy városhatárokon átnyúló támogató közösség aktív tagja lenni.

3 megjegyzés:

  1. ...a terrakotta szín áll hozzám a legközelebb
    Ohhohhóóó! S mi van a türkizzel??? :-))))

    VálaszTörlés
  2. De jó, itt is találkozni veled! Gyönyörűek a quilt-jeid! Nem is gondolnám, hogy a tradicionális a kedvenced! És, hogy nem a türkiz a kedvenc színed...:-)

    VálaszTörlés
  3. :o))) Gratula!!
    maple

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...