2012. október 15., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Asztalos Ferencné Gizi



Névjegy: Asztalos Ferencné Cserny Gizella

Kedvenc szín: Általában a meleg színek: sárga, barna és olajzöld árnyalatai. Ez nem azt jelenti, hogy egyéb színt nem használok, csak legsűrűbben ezeket, vagy lehetőleg legyen a munkában belőlük az egyéb mellett.

Kedvenc foltvarró technika: Tulajdonképpen nincsen. Mindet szeretem amit varrok. Talán a hagyományos dolgokat jobban kedvelem, mint a modernt. Szívesen varrok kézzel. Ha valami igazán tetszetőst akarok varrni, akkor a tűzést kézzel csinálom. Igaz, hogy több időbe telik, de igazán szép és puha akkor lesz a munkám. Szeretem az ólomüveg technikát és a papírra varrást is..

Kedvenc város: nincs. Szeretem Hajdúszoboszlót ahol lakunk, de bárhova megyek, minden városban találok valamit, ami tetszik.

Kedvenc film/könyv: Minden olyan olvasni vagy nézni való, ami igaz értéket tartalmaz.

Mesélj magadról!  
Pici korom óta Hajdúszoboszlón élek, iskolákba is itt jártam Itt is dolgoztam, mint könyvelő. Négy nagy gyermekem van és két unokám. A férjem már 15 éve meghalt. A Debreceni Bokréta Foltvarró Körbe járok és itthon vezetem a Gyógyvíz Foltcsoportot. Ha csak egy kis időm van, akkor mindig tervezek valamit, vagy varrok. Sajnos műhelyem nincs, így aztán néha a családom türelme próbára van téve, ha valamihez anyagot keresek, vagy szabok, hiszen az egész lakás anyagokkal és mintákkal van tele. Szerencsére támogatnak az alkotásban, csak néha zúgolódnak.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás? 
Már gyermekkorom óta kipróbálok mindenféle kézimunkát. Kötés, horgolás, hímzés, gobelin, kelim, szűrrátét, makramé stb. Most már több mint 10 éve kitartok a foltvarrás mellett. Mindig is tetszett amiket filmekben láttam, majd sikerült a könyvtárban Dolányi Anna és Perjes Erzsébet könyveire akadnom, amikből sokat tanultam. Szerettem volna valahová tartozni, így kerültem a Bokréta csoportba.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Ezeket a csoportom kiállítására varrtam. A takaró több mint 2000 darabból van, kihívás volt számomra megvarrni, többször abba akartam hagyni.



Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Ha van, akkor első az olvasás, majd keresztrejtvény, sudoku és logikai játékok a számítógépen.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva? 
Ez egy nehéz kérdés. Ha megérem, már majdnem 80 éves leszek. Reszkető kézzel varrok majd olyan minőségben, mint amikor kezdtem. Komolyra fordítva a szót, szeretném megérni és minél több embernek átadni amit már addig tudok.

Azért vagyok céhtag, mert jó érzés egy nagy „családba”tartozni, ahol mindenki ugyanazt akarja. Kaphatok segítséget, részt vehetek továbbképzéseken

Köszönöm a lehetőséget!




1 megjegyzés:

  1. Gratulálok Gizi, nekem volt szerencsém a munkádat valójában is látni, mondhatom bármit is csinálsz remekmű.
    Kívánok Neked jó egészséget, hogy még nagyon sok szépséget tudjál varrani a saját, a családod és mindenki örömére.
    Ági a másik utcából... :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...