2012. október 29., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Juhász Zoltánné



Névjegy: Juhász Zoltánné

Kedvenc szín: bordó

Kedvenc foltvarró technika: nem tudok választani

Kedvenc város: Kecskemét. 

Kedvenc film/könyv: Édes november

Mesélj magadról!
Kecskeméten élek a családommal. Férjem 25 éve tolerálja a varrómániámat. Szerencsére úgy ismert meg, hogy már akkor is mindig bütyköltem valamit.
Két felnőtt gyerekem van. Elizám ruhaipari technikusként dolgozik egy helyi üzemben, Norbim pedig még érettségi utáni szakmunkásképzésben tanul.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Nagyon régóta varrok ezt-azt, de amikor a kislányom megszületett, akkor merültem bele leginkább. Boldoggá tett, hogy el tudtam készíteni neki a szép kis ruhácskákat. Amikor nagyobbacska lett, akkor is igyekeztem sok mindent varrni neki, a fiamnak, és magamnak is. A Burdából szedtem a szabásmintákat, és már az ingecskéktől a kabátokig, nadrágokig, mindent meg tudtam varrni.
1999-ben egy nagyon kedves ismerősöm, aki a helyi Ifjúsági Otthonban dolgozik, meghívott egy Szombathelyi kirándulásra. Tudta, hogy vonzódom a kézművességhez, és szeretek varrni is. Úgy gondolta, hogy engem érdekelni fog  kiállítás is. Akkoriban még nem jártam el külön utakon kirándulgatni, ezért elutasítottam. Otthon mikor meséltem a férjemnek, akkor mondta, hogy menjek el nyugodtan, ha érdekel, mert őt nem zavarja, ha nélküle megyek.
Így hát nagyon sokat köszönhetek Lilinek és a férjemnek, hogy akkor ott ebbe az irányba tereltek. Akkor, ott az országos foltvarró kiállításon döbbentem rá, hogy én már valami hasonlót addig is műveltem, csak nem tudtam mi az a patchwork, és hogy milyen sokféle technika létezik. Mindig fontosnak tartottam a hulladékok, maradékok újrahasznosítását.
Miután a kiránduláson megfertőződtem a foltkórral, elvégeztem egy alapozó foltvarró tanfolyamot, ahol sok jó tanácsot és apró praktikákat kaptam az addigi technikám csiszolásához. Ettől kezdve megállíthatatlanul jönnek az ötletek, hogy ezt is meg kell varrni, és azt is…. De azért egy új technika, minta, vagy színvariáció kipróbálásánál, legtöbbször valamilyen úton-módon táska varródik belőle. Igencsak táska-bolondként ismernek.
Nekem a foltvarrás egyben terápia is. Segített a gyengécske önbizalmamat erősíteni. Mikor súlyos beteg voltam, akkor pedig, hogy a gondolataim ne csak a betegség körül forogjanak.

A Kecskeméti Napraforgó Foltvarró Kör tagja vagyok 1999-től, és 2008-tól átvettem a csoport vezetését. A helyi Művelődési Ház szervezésében rendszeresen tanítom tanfolyamokon a foltvarrást. 

"...A gyertya semmit sem veszít azzal, ha lángra lobbant egy másik gyertyát is..."
                                                                    (Alfred Souza)

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Kedvenc alkotásom a táskáim, és a  Kultúraquiltek.


Saját tervezésű táskáim közül a Zöld csillag a kedvencem. A MAKOWER pályázaton első díjat nyertem vele:


Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet? 
Sokféle kézművességgel foglalkoztam már, amikhez időről időre visszatérek, vagy felhasználom valamelyik alkotásomban. Kötök, horgolok, gyöngyöt fűzök, makramézok, kipróbáltam a dekupázst, az üvegmatricázást. Szeretnék egyszer kosárfonást, szalmafonást is tanulni.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?
Remélem még sok mindenkinek tudok örömet szerezni azzal, hogy megtanítom nekik a foltvarrás alapjait, és a különböző technikákat.  Szeretnék majd unokákat, és velük is varrogatni.

Azért vagyok céhtag, mert tartozni akarok a magyar foltvarró közösséghez.


4 megjegyzés:

  1. Jó volt olvasni rólad és még jobban megismerni ,még egy gyöngyszemet.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok az interjúd nagyon szépen bemutatja az élet utadat. Aki egyáltalán nem ismert, most biztos, hogy szinte barátjának tekint.
    Sikerekben és ötletekben gazdag, nagyon sok boldog évet kívánok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...