2012. október 8., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Gráma Margó



Névjegy:   
Hivatalosan  Gráma  Jánosné vagyok, de a mindennapi életben a Gráma Margót használom, igy ismernek a legtöbben.

Kedvenc szín: 
A pasztel színeket szeretem, drapp ,almazöld, rózsaszín, halvány sárga stb, de az utóbbi időben, már barnát, és a pirosat is használom.

Kedvenc foltvarró technika:
Kezdetben volt a papírra varrás, amit a mai napig is kedvelek, de mostanában már a szabad gépi tűzésbe vagyok szerelmes. Nagyon sokat gyakorolom, próbálkozom saját mintákkal is, az „ufós” ládikámban gyűlnek az különböző méretű gyakorló darabok, amikből talán egyszer lesz valami. Ami még az örök kedvenc marad, azok a táskák,és a hozzá tartozó kiegészítők. Nagyon szeretem még a country stílust, volt időszak amikor csak ezt varrtam. Sok könyvem újságom, van a foltvarrásról, amiket rendszeresen nézegetek lapozgatok, és néha ki is próbálok technikákat, több kevesebb sikerrel, de nem adom fel addig gyakorlom ameddig nem sikerül. És persze itt van a net is, ahonnan lehet folyamatosan  tanulni, fejlődni.



Kedvenc város:
Természetesen  a  mi csodálatos Budapestünk mindig is az első helyen lesz, de az utóbbi években, hála az univerzumnak, elég sokat utaztam külföldre, így csatlakozott mellé, Firenze, München, és a másik kedvenc: London.

Kedvenc filmek:
Elég sok van, mert nagyon szeretek filmeket nézni, moziba, és házi moziba egyaránt. Szeretem a spirituális témájú filmeket, mind a Csodás Álmok Jönnek, Hatodik Érzék, Megszólít az Éjszaka nagy kedvencem még az Avatar.
Kétszázéves Ember, és amit mondhatni rongyosra néztem, az a Beszélgetések Istennel és Jack Lemmon utolsó filmje a Leckék az  Életről. Szívből ajánlom mindenkinek. Természetesen itt vannak még a foltvarrással kapcsolatos filmek is amikben csodás foltmunkákat láthatunk. Az Édesek, és Mostohák a Szinek Szerelmesei, és a Szegény Embert az Amish  húzza.


Kedvenc könyvek:
Ebből is több van,a teljesség igénye nélkül, Márai Sándor műveit nagyon szeretem, Jane Austen könyveit, többször is olvastam, ezek mellett itt  még vannak  Echard Tolle könyvei, Andrew Matthews:  Élj Vidáman és amit most olvasok, Mitch  Albom: Csak egy kis hit kell.

Magamról:
Hat éve mentem nyugdíjba, előtte egy kereskedelmi bankban dolgoztam 20 évet. Csepelen élek, immár több mind 30 éve, itt is születtem, még időszámításunk előtt!:) Többször költözködtem, felnőttként, de az univerzum úgy rendelte, hogy ahol születtem  ott a helyem ,és ezt végül is nem bánom, mert szeretek itt élni. 1998-ban elváltam, 2 gyerekem van, egy fiam  aki nős, és Madriban él, és egy lányom ,aki itt él Pesten. A budafoki Budafolt csoport vezetője vagyok 3 éve, nagyon jó összeszokott, összetartó csoport vagyunk, segítjük egymást, ha éppen arra van szükség, együtt örülünk a sikereinknek, és folyamatosan fejlesztjük a tudásunkat.  Egy éve  született meg a blogom is, a Bubsza Boxa ami kicsit zötyögősen indult, de mára már úgy érzem beérett. A varrás mellett szeretek kötni, horgolni, süthető gyurmából apróságokat, gombokat készíteni, anyagot festeni.


Mióta varrok?
Már gyerekkoromba is érdekelt a kézimunka. Nagymamám nagyon szépen kötött horgolt, kb. 8 éves lehettem, amikor én is megpróbálkoztam vele. Persze csak egy kis sál lett belőle, de nagyon megdicsértek, és ez az érzés megmaradt bennem, így újabb darabokhoz is kedvet kaptam. A varrást a Vámos Ilona  Szakközép iskolában tanultam, de  nem ebben a szakmában helyezkedtem el. A ruha varráshoz nem sok kedvem volt, nem is nagyon gyakoroltam. Mikor a lányom megszületett, rá egy évre meglátogattuk az apósomat  Bajorországban ,ott láttam egy csodálatos takarót, és párnákat egy boltban, és az volt az a pillanat amikor a patchwork múzsa nyakon csapott!:) Itthon próbálkoztam  a technikával, de se anyagom, sem időm nem volt rá, így aztán abbamaradt a varrás, de állandóan ez járt a fejemben. Egészen addig ameddig nyugdíjba mentem. Akkor egy gardrób rendezésnél előkerült egy zsák régi ruhákkal, amiből lett egy párna, persze tele hibákkal. A neten addig keresgéltem amíg találtam egy tanfolyamot a közelünkben, és azt elvégeztem. Utána egy másikat, is és így lassan fogalmam lett a foltvarrásról, amibe menthetetlenül beleszerettem.

Kedvenc munkáim:
Több is van. Sajnos kép nincs mindegyikről, mert az elején még nem volt fényképezőgépem. Nagyon szeretek táskákat varrni, takaróból is készült már pár darab. Azt mondhatom, hogy talán nincs is konkrétan kedvenc munkám. Mindegyiket szeretem, ami eddig kikerült a kezem alól.


A foltvarrás mellett, utazni szeretek nagyon, és bízom benne, hogy még sok helyre eljutok. Szeretek a barátaimmal, egy kávé mellett jókat beszélgetni, spirituális, természetgyógyász előadásokat látogatni, olvasni, kirándulni, jó filmeket nézni, sokat nevetni, egyszóval ÉLNI.

Hogyan képzelem magam 10 év múlva?
Az hiszem így ahogy most vagyok. Elégedett vagyok az életemmel. Igyekszem egészségesen, továbbra is gyógyszermentesen élni, folyamatosan fejleszteni a tudásomat minden téren a foltvarrás mellett, terveimben szerepel az angol nyelvtanfolyam újrakezdése. Remélem az univerzum hozzásegít a terveim megvalósításához, és a pozitív életszemléletem megtartásához.

Miért vagyok céhtag?
Ha jól emlékszem 2007 óta vagyok céhtag. Amikor elvégeztem a tanfolyamokat, valahogy természetesnek tűnt, hogy belépjek a Céhbe. Jó tartozni valahova, ahol ennyi mindent tanulhatunk, a különböző rendezvényeken pedig ötleteket cserélhetünk, és nem utolsósorban életre szóló barátságokat köthetünk.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy olvashattam Rólad, én kedves pozitív foltvarróm! <3 Szeretettel ölellek Andi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó volt olvasni Rólad és a belőled áradó pozitívból itt is kapni egy csipetet. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Andi!
      Nagyon szépen köszönöm,remélem vasárnap kávézunk egyet a Határtalanulon!:)

      Törlés
  3. Nagyon örülök,hogy"Gyöngyszem" lettél!Én azért még hadd tegyem hozzá,hogy egy ígazi foltvarrós barát! Ő tényleg úgy értékeli Dollányi Anna írását,hogy "add tovább a tudásod!"Ő tovább adja nem emlékszem arra,hogy valaha is előfordult volna olyan,hogy ne segitett volna a hozzá fodulónak!Igazi jó szivű barát,a mai világba nagy szó,amit róla elmondhatok,hogy mindig lehet rá számítani!Margókám gratulálok,maradj ilyen!Sok szeretettel puszillak! Széligné Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabikám!
      Köszönöm a kedves sorokat!:) Ölellek szeretettel!:)

      Törlés
  4. Drága Margóka!! Csatlakozom a gratulálók sorához!! Te már régóta egy gyöngyszem vagy számunkra. Egy valamit csodálok. Nem szerepelt írásodban a "bagoly" szó ;0). Lehet nem is vagy bagoly függő?? Csak ráderőltettük, mi??? Szeretünk nagyon!!! És holnap személyesen is kapsz ölelést!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De drága vagy!Nagyon köszönöm Levikém!<3
      Még hogy nem vagyok bagoly függő?!
      Egyre jobban az leszek! Most olyan csengőhangot keresek,hogy Huhuuuuu...:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...