2012. október 1., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Bajkay Mária

       
Névjegy:  
Bajkay Mária


Kedvenc szín:
Mindig amivel éppen dolgozom

Kedvenc foltvarró technika:
Rengeteg technikát ismerek, nagyon sokat alkalmazok munkáimban, sokat tanítottam és tanítok ma is.

Kedvenc város:
Debrecenben élek

Kedvenc film/könyv:
Az Istenek a fejükre estek

Mesélj magadról! 
Nyugdíjas középiskolai matek tanár vagyok. A tanítás számomra ma is szórakozás. Lányom angol - magyar fordító, fiam ügyvéd. Van egy 3,5 éves Zsófia nevű unokám. Sosem unatkozom.


Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás?
Ezt a történetet már sokan hallották, de mivel sok új nevet látok a palettán, elmondom.
Egy hétvégén elmentem Debrecenben az akkori Kölcsey Művelődési Központba megnézni milyen kiállítások vannak. Dolányi Anna munkáit bámulva, a teremőr megszólított és mondta, hogy a Művésznő kedden délután tanfolyamot indít. Elmentem. Rövidesen megalapítottuk a Magyar Foltvarró Céhet. Évekig dolgoztam a vezetőségben. Új világ tárult ki előttem az emberi kapcsolatokban és az alkotás örömében. Így aztán nem is meglepő, hogy már a kezdetektől – több mint 20 éve - a Céh tagja vagyok.


Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?
Két rendkívül elfoglalt embercsoportot ismerek. Az egyik a szünidejét töltő diák, a másik a nyugdíjas. Így hát egyértelmű, hogy nincs szabadidőm. Félretéve a tréfát, sokáig fejben varrok, majd előállok egy 2,5x2,5 méteressel.




Elérhetőségem: bajkaymaria@t-online.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...