2012. május 28., hétfő

Hétfői gyöngyszem: Bojtorné Szalai Gertrud


Névjegy: Bojtorné Szalai Gertrud

Kedvenc szín: türkizkék

Kedvenc foltvarró technika: konfetti,  festett quiltek

Kedvenc város: Budapest, tavaly nyár óta London

Kedvenc film: Ilyenek voltunk - Robert Redforddal és Barbra Streisanddal, Büszkeség és balítélet Collin Firth főszereplésével.

Kedvenc könyv: Jane Austen: Büszkeség és balítélet, Szabó Magda regényei, történelmi regények.

Mesélj magadról!  
Két felnőtt lányom van, akik  örökölték a kézügyességem. Nagyon tehetségesek,  művészettel, kreatív dolgokkal foglalkoznak. Iskolásként rengeteget rajzoltam, festettem, de az élet más irányba terelt.  Gazdasági mérnöki végzettségem van. Veszprém egyik kertvárosi részén – Kádártán -  lakom. Csoportnak jelenleg nem vagyok a tagja.

Mióta varrsz, hogyan érintett meg a foltvarrás? 
Kislány korom óta varrok, visszagondolva nem is meglepő, hogy ma ez a hobbim. Hímeztem, kötöttem,  felnőttként a Burda-ból varrtam ruhákat magamnak, majd a két lányomnak. Ebben az újságban láttam először foltvarrott takarókat, használati tárgyakat. A 2004-es szombathelyi kiállítás után kezdtem el komolyabban foglalkozni a patchwork-kel.

Mutasd be egy kedvenc munkádat!
Nehéz választani, mert újabban próbálkozom a festett quiltekkel is. Akrillfestékkel festek  fehér alapanyagra, illetve textilfestettre. Mégis inkább a konfetti technikával készült képemet mutatnám be, amelyet a Céh beválasztott a gröbenzelli térbeli kertek kiállításra. Az elmúlt nyáron – sikerült eljutnom Angliába (Vidovszky Sára szervezésének köszönhetően) és az ott látott csodálatos kertek ihlették a képem: Harangvirágok egy angliai parkban. Két szín dominál: az élénkzöld és a lila. Kísérletképpen két különböző tüllel  fedtem le, a zöld részt zölddel, a lilát lilával.
Az alkotás mellett mivel töltöd a szabadidődet?   
Kirándulok, utazom, fotózom,  bicklizem, jógázom. Régebben sokat kertészkedtem, most inkább olvasok, tervezem a képeket, amiket még meg szeretnék varrni.

Hogyan képzeled el magad 10 év múlva?  
Remélem  túl leszek már több önálló kiállításon és jó egészségben további terveket valósítok meg, pl. a kerámiázást és a szövést.

Azért vagyok céhtag, mert jó tartozni egy közösséghez, mindig örömmel várom az újabb híreket, az újságot. Amikor elkezdtem a foltvarrást, amint hallottam a Céhről, rögtön be is léptem. Izgatottan figyelem az újabb pályázati kiírásokat, várom a Hírfoltokat.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...